Bevægelsens didaktik

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kapitlet er et bidrag der er med til at skærpe pædagogers blik for, hvordan bevægelses- og idrætsaktiviteter og -processer kan føre til udvikling, læring og trivsel hos børn og unge. Fokus er på de didaktiske overvejelser i denne forbindelse med udgangspunkt i et bredt didaktikbegreb. Det handler om at forstå hvilke muligheder og barrierer, der kan ligge i at arbejde med idræt og bevægelse som pædagog i den danske folkeskole efter reformen. Herudover er der blik for det særlige ved at arbejde med kropslige, sanselige processer med udgangspunkt i den kropsfænomenologiske teori samt de sociale læringsperspektiver der kan være i dette arbejde (med udgangspunkt i social læringsteori).
OriginalsprogDansk
TitelDidaktik for pædagoger
RedaktørerDitte Tofteng, Tom Ritchie
Antal sider17
UdgivelsesstedVærløse
ForlagBillesøe og Baltzer
Publikationsdato25 maj 2017
Artikelnummer13
ISBN (Trykt)978-87-7842-421-1
StatusUdgivet - 25 maj 2017

Emneord

  • Sundhed, ernæring og livskvalitet
  • bevægelse
  • idræt
  • Børn og unge

Citationsformater