Abstract
Kapitlet er et bidrag der er med til at skærpe pædagogers blik for, hvordan bevægelses- og idrætsaktiviteter og -processer kan føre til udvikling, læring og trivsel hos børn og unge. Fokus er på de didaktiske overvejelser i denne forbindelse med udgangspunkt i et bredt didaktikbegreb. Det handler om at forstå hvilke muligheder og barrierer, der kan ligge i at arbejde med idræt og bevægelse som pædagog i den danske folkeskole efter reformen. Herudover er der blik for det særlige ved at arbejde med kropslige, sanselige processer med udgangspunkt i den kropsfænomenologiske teori samt de sociale læringsperspektiver der kan være i dette arbejde (med udgangspunkt i social læringsteori).
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Didaktik for pædagoger |
Redaktører | Ditte Tofteng, Tom Ritchie |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Værløse |
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Publikationsdato | 25 maj 2017 |
Artikelnummer | 13 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7842-421-1 |
Status | Udgivet - 25 maj 2017 |
Emneord
- Sundhed, ernæring og livskvalitet
- bevægelse
- idræt
- Børn og unge