Bevægelsens didaktik

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Kapitlet er et bidrag der er med til at skærpe pædagogers blik for, hvordan bevægelses- og idrætsaktiviteter og -processer kan føre til udvikling, læring og trivsel hos børn og unge. Fokus er på de didaktiske overvejelser i denne forbindelse med udgangspunkt i et bredt didaktikbegreb. Det handler om at forstå hvilke muligheder og barrierer, der kan ligge i at arbejde med idræt og bevægelse som pædagog i den danske folkeskole efter reformen. Herudover er der blik for det særlige ved at arbejde med kropslige, sanselige processer med udgangspunkt i den kropsfænomenologiske teori samt de sociale læringsperspektiver der kan være i dette arbejde (med udgangspunkt i social læringsteori).
    OriginalsprogDansk
    TitelDidaktik for pædagoger
    RedaktørerDitte Tofteng, Tom Ritchie
    Antal sider17
    UdgivelsesstedVærløse
    ForlagBillesøe og Baltzer
    Publikationsdato25 maj 2017
    Artikelnummer13
    ISBN (Trykt)978-87-7842-421-1
    StatusUdgivet - 25 maj 2017

    Emneord

    • Sundhed, ernæring og livskvalitet
    • Børn og unge

    Citationsformater