Abstract
Arbejdsgruppen foretog en opsamling af egne positive og negative erfaringer angående bibliotek og læring herunder bibliotekets samspil med uddannelserne.
På baggrund af den indsamlede teori og begrebsafklaringen udarbejdede vi et idé-katalog over mulige modeller for bibliotek og læring, som kan anvendes ved Sundheds CVU Aalborg. Den bærende vision i idékataloget er, at Sundheds CVU Aalborg bliver et læringscenter med gode rammer for studerendes og underviseres læring, hvor den enkeltes læring og styrkelse af informationskompetence sættes i centrum. I forlængelse heraf er arbejdsgruppens vision dermed også at biblioteket udvikler sig til en vigtig part i læringscentret, idet bibliotekets fysiske rammer, servicetilbud og den pædagogiske tilrettelægning af uddannelserne integreres.
På baggrund af den indsamlede teori og begrebsafklaringen udarbejdede vi et idé-katalog over mulige modeller for bibliotek og læring, som kan anvendes ved Sundheds CVU Aalborg. Den bærende vision i idékataloget er, at Sundheds CVU Aalborg bliver et læringscenter med gode rammer for studerendes og underviseres læring, hvor den enkeltes læring og styrkelse af informationskompetence sættes i centrum. I forlængelse heraf er arbejdsgruppens vision dermed også at biblioteket udvikler sig til en vigtig part i læringscentret, idet bibliotekets fysiske rammer, servicetilbud og den pædagogiske tilrettelægning af uddannelserne integreres.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Aalborg |
---|---|
Antal sider | 20 |
Status | Udgivet - maj 2004 |
Emneord
- biblioteker
- læring
- informationskompetence
- undervisning
- informationssøgning