Abstract
I læreruddannelsen introduceres lærerstuderende
til engineering som en
arbejdsform i naturfag og andre fag.
Denne artikel beskriver en case fra et hold
biologilærerstuderede på 15 studerende,
som arbejdede med bioteknologi gennem
engineering-udfordringer.
De udvalgte bioteknologier var bagning
med bagegær og fremstilling af yoghurt
med mælkesyrebakterier.
til engineering som en
arbejdsform i naturfag og andre fag.
Denne artikel beskriver en case fra et hold
biologilærerstuderede på 15 studerende,
som arbejdede med bioteknologi gennem
engineering-udfordringer.
De udvalgte bioteknologier var bagning
med bagegær og fremstilling af yoghurt
med mælkesyrebakterier.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Tidsskrift | Liv I Skolen |
| Vol/bind | 21 |
| Udgave nummer | 2 |
| Sider (fra-til) | 72-83 |
| ISSN | 1398-2613 |
| Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- bioteknologi
- naturfag