Abstract
Forskellige måder at inddrage bevægelse på i undervisningen skabte et mere uformelt læringsrum, som fik betydning for udviklingen af tryghed, gode relationer og betød, at eleverne
følte sig mere set. Bevægelse i undervisningen skabte et motiverende læringsmiljø med en dybere faglighed og en større grad af involvering, nysgerrighed, koncentration og opmærksomhed hos eleverne.
De fysiske rum havde stor betydning for elevernes oplevelse af bevægelse i undervisningen og for hvilken form for aktiviteter, der var mulige.
følte sig mere set. Bevægelse i undervisningen skabte et motiverende læringsmiljø med en dybere faglighed og en større grad af involvering, nysgerrighed, koncentration og opmærksomhed hos eleverne.
De fysiske rum havde stor betydning for elevernes oplevelse af bevægelse i undervisningen og for hvilken form for aktiviteter, der var mulige.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Forsøg med Læring i bevægelse |
Redaktører | Anna Bugge, Karsten Froberg |
Antal sider | 21 |
Forlag | Syddansk Universitet |
Publikationsdato | jan. 2015 |
Sider | 132-152 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-93192-28-7 |
Status | Udgivet - jan. 2015 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- bevægelse