Kvalitativ undersøgelse af læring i bevægelse i gymnasiet og på HF

Jørn Aksel Dam, Charlotte Svendler, Stine Mikès Degerbøl

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

Abstract

Forskellige måder at inddrage bevægelse på i undervisningen skabte et mere uformelt læringsrum, som fik betydning for udviklingen af tryghed, gode relationer og betød, at eleverne
følte sig mere set. Bevægelse i undervisningen skabte et motiverende læringsmiljø med en dybere faglighed og en større grad af involvering, nysgerrighed, koncentration og opmærksomhed hos eleverne.
De fysiske rum havde stor betydning for elevernes oplevelse af bevægelse i undervisningen og for hvilken form for aktiviteter, der var mulige.
OriginalsprogDansk
TitelForsøg med Læring i bevægelse
RedaktørerAnna Bugge, Karsten Froberg
Antal sider21
ForlagInstitut for Idræt og Biomekanik, Syddansk Universitet
Publikationsdatojan. 2015
Sider132-152
ISBN (Elektronisk)978-87-93192-28-7
StatusUdgivet - jan. 2015
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • bevægelse

Citationsformater