Blended learning i de praktisk-musiske fag set gennem et systematisk litteratur-review

Peter Bukovica Gundersen, Anne-Mette Nortvig, Karsten Gynther, Käte Thaisen Akselsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Blended learning er i dansk sammenhæng et veletableret begreb, som betegner koblingen af fysiske undervisnings- og læringsrum med læringsrum online – en forståelse som i særlig grad er en udfordring for udvikling af blendede forløb til praktisk-musiske fag. Med afsæt i en kritisk diskussion af traditionelle forståelser af blended learning undersøges andre forståelser og formater blandt andet udfoldet i et innovationsteoretisk perspektiv. I form af et litteraturreview af international forskning diskuteres følgende spørgsmål: Hvordan kan undervisning i praktiske færdigheder i et blended learning format uden F2F kollaboration og delte sansemotorisk erfaringer udfoldes på nye måder med udgangspunkt i Systematisk Innovativ Tænkning? Artiklen formidler resultaterne fra første del af et flerårigt empirisk forskningsprojekt, som følger udvikling, test og redesign af et nyt blended format for uddannelse og efteruddannelse af folkeskolelærere i de praktisk-musiske fag.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæring og Medier
Vol/bind12
Udgave nummer22
Antal sider19
ISSN1903-248X
DOI
StatusUdgivet - 2020

Citationsformater