Blendede designs og samspillet mellem teori og praksis i erhvervsuddannelser

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

6 Downloads (Pure)

Abstract

Samspillet mellem teori og praksis er en af styrkerne og udfordringerne for de danske erhvervsuddannelser. Blendede designs kan være én måde at forfine samspillet på. Artiklen indledes med en kort redegørelse for begrebet blendede designs. Derefter følger overvejelser over, hvordan teori og praksis forstås. På baggrund af fire cases om blendede designs diskuteres samspillet mellem teori og praksis i forhold til vidensformer, lærer- og elevroller samt læring.

Artiklen er skrevet med henblik på Diplomuddannelsen i Erhvervspædagogik til fx de obligatoriske moduler Undervisningsplanlægning og didaktik og Pædagogisk videnskabsteori.
OriginalsprogDansk
TitelBlended Designs
Antal sider10
ForlagCenter for E-læring og Medier, VIA University College
Publikationsdato2013
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • blended learning

Citationsformater