Bliver de studerendes læring bedre ved digitalt medieret undervisning?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

12 Downloads (Pure)

Abstract

Dette projekt er et case-studium udført med to hold på bygningskonstruktøruddannelsen. Projektet er et komparativt studium af to forløb, hhv. traditionel face to face-undervisning (F2F) kontra digitalt medieret undervisning (DMU), der afvikledes parallelt i forårssemesteret 2016.
Case-studiet har ud fra de to undervisningsmetoder undersøgt de studerendes læringsniveau. Undersøgelsen viser, at der ikke samlet set er de store forskelle i læringsniveauet hos de studerende efter forløbene med de to forskellige undervisningsmetoder - dog er spredningen i læringsniveau på DMU-holdet væsentligt større end på F2F-holdet.
De studerende fra hhv. F2F og DMU opleves at søge to forskellige former for vejledning. De studerende fra F2F-forløbet har mange spørgsmål på lavt taksonomisk niveau gennem hele forløbet, hvorimod de studerende fra DMU-forløbet søger vejledning sidst i forløbet med spørgsmål på et højere taksonomisk niveau.
Undersøgelsen viser desuden, at de DMU-studerende er glade for de udleverede video-tutorials, som opleves som en stor hjælp til selvstændige studier.
Keywords: Case-studium, face to face-undervisning, digitalt medieret undervisning, læringsniveau
OriginalsprogDansk
TitelSyv essays om PROFESSIONS- OG ENTREPRENØRSKABSDIDAKTIK i VIA Erhverv 2017
Antal sider5
ForlagVIA University College
Publikationsdato28 aug. 2017
ISBN (Trykt)978-87-993399-1-4
StatusUdgivet - 28 aug. 2017
NavnSyv essays om Professions- og Entreprenørskabsdidaktik i VIA Erhverv 2017

Emneord

  • professionsuddannelser

Citationsformater