Brugerinvolvering i udvikling af didaktiske læringsaktiviteter

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    I kapitlet fokuseres på brugerinvolveringens betydning for udvikling af didaktiske læringsaktiviteter fra ideudvikling af prototype til næsten endeligt læringsredskab. Gennem analyser af empiri fra brugerinvolvering ved Technucations laboratorier giver kapitlet indblik i, hvordan brugerinvolvering har bidraget med nye opmærksomhedsfelter til udvikling af læringsredskabet. Der gives eksempler på praksisudviklende forskning af eksplorativ karakter, hvor der hele tiden udvikles undervejs i processen sammen med brugerne. I kapitlet inddrages Buur og Matthews teori om "participatory innovation" som relateres til Technucations inddragelse af brugerne. Samtidig reflekteres der over betydningen af det relationelle samspil ved brugerinvolveringen og den gensidige udviklingsproces, der har været mellem brugerne og forskningsprojektet.
    OriginalsprogDansk
    TitelForskningens maskinrum : typiske tværfaglige udfordringer
    RedaktørerCathrine Hasse, Hanne Skov
    Antal sider17
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagU Press
    Publikationsdato2017
    Sider137-153
    ISBN (Trykt)978-87-93060-51-7
    StatusUdgivet - 2017

    Emneord

    • Undersøgelsesdesign, teori og metode

    Citationsformater