Byg det op - læringsledelsens parkourisering

Helene Falkenberg, Malou Juelskjær

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Som et led i at undersøge, hvordan den reformerede skole åbner sig for omverdenen for at inddrage denne i skolens projekt om øget læring, zoomes der i denne artikel ind på, hvordan der ledes efter læring via overbygningsskolens uderum. Specifikt undersøges en overbygningskolens nyetablerede udeanlæg (blandt andet et parkouranlæg), der konnoterer urbanitet og ungdomskultur som et led i læringsledelsens spatiale dimensioner. Med læringsledelsens parkourisering peges der på, hvordan man prøver at gøre skolen urban, pulserende og særlig.
    OriginalsprogDansk
    TitelAt lede efter læring : ledelse og organiseringer i den reformerede skole
    RedaktørerHelle Bjerg, Nanna Vaaben
    Antal sider22
    ForlagSamfundslitteratur
    Publikationsdato2015
    ISBN (Trykt)978-87-593-2222-2
    StatusUdgivet - 2015

    Citationsformater