Case om faglig ledelse mellem politik og fagprofessionelle: Når følelserne sparker fagligheden til hjørne i dagtilbud

Dorte Rudi Andersen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Casen tager udgangspunkt i en gruppe pædagogers oplevelse af ledelsens betydning for kvaliteten af den daglige dagtilbudspraksis. Personlighed og deltagelse i hverdagen nævnes som centrale parametre for definitionen af god ledelse. Udfordringen bliver dermed, hvordan den faglige leder kan operere i krydspresset mellem operationaliseringen af opgaver defineret af politiske og administrative aktører overfor forventningen om nærvær og engagement fra de fagprofessionelle.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLederliv
    ISSN2446-0532
    StatusUdgivet - 3 dec. 2018

    Emneord

    • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
    • forandringsledelse
    • kvalitetsudvikling og evaluering
    • organisationsudvikling
    • pædagogisk ledelse
    • styring og strategi
    • Uddannelse, professioner og erhverv

    Citationsformater