Co-teaching - også i specialklasser og på specialskoler

Mette Holst Bertelsen, Bente Kjeldbjerg Bro Andersen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

I specialpædagogiske skolekontekster skal undervisningen imødekomme mange individuelle særlige undervisningsmæssige behov hos børn, samtidig med undervisningen skaber rum for, at børn oplever sig som en del af et fagligt og socialt fællesskab. Med udgangspunkt i to fortællinger fra specialpædagogiske kontekster vil vi gerne vise, hvordan flerfagligt samarbejde med udgangspunkt i co-teaching er en relevant samarbejds- og undervisningsform, når man ønsker at udvikle ikke blot almene skoler, men ogås specialpædagogiske kontekster i inkluderende retninger.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind26
Udgave nummer4
Sider (fra-til)86-99
Antal sider13
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - dec. 2024

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • co-teaching
  • flerfagligt samarbejde
  • inkluderende specialpædagogik
  • specialklasser
  • specialskoler

Citationsformater