Abstract
I specialpædagogiske skolekontekster skal undervisningen imødekomme mange individuelle særlige undervisningsmæssige behov hos børn, samtidig med undervisningen skaber rum for, at børn oplever sig som en del af et fagligt og socialt fællesskab. Med udgangspunkt i to fortællinger fra specialpædagogiske kontekster vil vi gerne vise, hvordan flerfagligt samarbejde med udgangspunkt i co-teaching er en relevant samarbejds- og undervisningsform, når man ønsker at udvikle ikke blot almene skoler, men ogås specialpædagogiske kontekster i inkluderende retninger.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 26 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 86-99 |
Antal sider | 13 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - dec. 2024 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- co-teaching
- flerfagligt samarbejde
- inkluderende specialpædagogik
- specialklasser
- specialskoler