Coaching og konflikthåndtering

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

Abstract

Enhver arbejdsplads har konflikter dagligt! Det er et vilkår, der skaber dynamik på arbejdspladsen, men skillelinjen for hvornår konflikter skaber udvikling, og hvornår de dræner medarbejderne og organisationen for energi er hårfin. Undersøgelser indikerer, at manglende konflikthåndtering er med til at skade organisationens performance. Som leder skal man kunne sikre en hensigtsmæssig adfærd over for konflikter i organisationen således, at konfliktens potentiale udløses i stedet for at blive en hindring for optimering af den daglige drift og målsætninger. Dette er en bog om konflikthåndtering, hvor coaching er et af de udviklingsværktøjer, som kan give lederkompetencer på organisations-, team- og individuelt niveau. Bogen behandler og gennemgår en række af de mekanismer og redskaber, der kan bruges af ledere og medarbejdere for at sikre, samarbejdet i organisationen undgår at blive hindret af ikke-konstruktive konflikter. Coaching i denne bog skal udelukkende forstås som et værktøj og derfor tages der ikke stilling til de teoretiske tilgange til coaching.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedHans Reitzel
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgave1 udgave
Antal sider301
ISBN (Trykt)978-87-412-5854-6
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • konflikthåndtering
  • konflikter
  • ledelse

Citationsformater