Abstract
Rapporten er primært en række portrætter af såkaldt innovative skoler. Det er eksempler på god praksis fra Albanien, Bosnien-Herzegovina, Kroatien, Makedonien, Kosovo, Montenegro, Serbien og Tyrkiet - samt Danmark som har været en slags forbillede i projektet - og endelig Slovenien som skulle vise sig at være et godt eksempel på hvor langt man kan komme.
Det danske eksempel handler om hvorledes Syddansk Erhvervsskole systematisk og meget målrettet arbejder med etablering af partnerskaber i såvel indland som udland og hvorledes dette samarbejde i meget høj grad bidrager til kompetenceudvikling - ikke bare hos de udenlandske samarbejdspartnere, men bestemt også på skolen selv.
Det danske eksempel handler om hvorledes Syddansk Erhvervsskole systematisk og meget målrettet arbejder med etablering af partnerskaber i såvel indland som udland og hvorledes dette samarbejde i meget høj grad bidrager til kompetenceudvikling - ikke bare hos de udenlandske samarbejdspartnere, men bestemt også på skolen selv.
| Originalsprog | Engelsk |
|---|---|
| Titel | Portraits of innovative vocational schools |
| Antal sider | 5 |
| Forlag | European Training Foundation |
| Publikationsdato | 2010 |
| Sider | 39-44 |
| ISBN (Trykt) | 978-92-9157-587-9 |
| Status | Udgivet - 2010 |
Emneord
- videndeling
- kompetenceudvikling