Cooperative Learning i læreruddannelsen

Tobias Heiberg, Kirsten Palmvang

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    39 Downloads (Pure)

    Abstract

    På Læreruddannelsen Blaagaard/KDAS blev der i undervisningsåret 2009/2010 fokuseret på udviklingsarbejde under overskrifterne ’Uddannelsesudviklere’ og ’Varierede undervisningsformer’. Projektet ’Cooperative Learning i læreruddannelsen’ er stablet på benene inden for temaet ’Varierede undervisningsformer’ og har til hensigt at undersøge, eksperimentere og indsamle erfaringer med undervisningsmetoderne fra ’Cooperative Learning’ sådan som de fremgår af bogen af samme navn (Kagan & Stenlev, 2006). I denne sammenhæng bygger anvendelsen af CL således specifikt på Spencer Kagans strukturelle tilgang til metoden.
    Denne rapport indledes med en opstilling af arbejdsgruppens målsætninger og problemformuleringer efterfulgt af en kortere afklaring af væsentlige begreber og hensigtserklæringer, når det kommer til Kagan og Stenlevs udlægning af CL. Derefter præsenteres eksempler og erfaringer fra undervisning ved inddragelse af CL i hhv. hjemkundskab (af Lektor Kirsten Palmvang) og de pædagogiske fag (af Adjunkt Tobias Heiberg) i læreruddannelsen. Rapporten afsluttes med en overordnet projektsammenfatning.
    OriginalsprogDansk
    ForlagProfessionshøjskolen UCC
    Antal sider18
    StatusUdgivet - 1 aug. 2010

    Citationsformater