C.S. Peirce og pædagogik: Læring bygger på tegn

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Ifølge Charles Sanders Peirce (1839-1914) bygger alle former for erkendelse på tegn i brug. Han tilbyder en temmelig sofistikeret og udbygget tegn- og erkendelsesteori, der ikke blot kan gøre os klogere på empiri og dannelse, men som også kan bruges til at dæmme op for instrumentelle forestillinger om tegn på læring. Denne teori introduceres og perspektiveres til aktuelle didaktiske problemstillinger.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogiske tænkere : Bidrag til empirisk uddannelsesforskning
RedaktørerAlexander von Oettingen, Henrik Juul
Antal sider16
Vol/bind1
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato21 mar. 2019
Udgave1
Sider105-120
Kapitel7
ISBN (Trykt)9788741273426
ISBN (Elektronisk)9788741276816
StatusUdgivet - 21 mar. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater