Abstract
Ifølge Charles Sanders Peirce (1839-1914) bygger alle former for erkendelse på tegn i brug. Han tilbyder en temmelig sofistikeret og udbygget tegn- og erkendelsesteori, der ikke blot kan gøre os klogere på empiri og dannelse, men som også kan bruges til at dæmme op for instrumentelle forestillinger om tegn på læring. Denne teori introduceres og perspektiveres til aktuelle didaktiske problemstillinger.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Pædagogiske tænkere : Bidrag til empirisk uddannelsesforskning |
Redaktører | Alexander von Oettingen, Henrik Juul |
Antal sider | 16 |
Vol/bind | 1 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 21 mar. 2019 |
Udgave | 1 |
Sider | 105-120 |
Kapitel | 7 |
ISBN (Trykt) | 9788741273426 |
ISBN (Elektronisk) | 9788741276816 |
Status | Udgivet - 21 mar. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skoler, fag og institutioner