Dannelse i undersøgelsesbaseret undervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

90 Downloads (Pure)

Abstract

Hvad er det egentlig, det praktisk undersøgende i naturfagene bidrager med?
Undersøgelsesbaseret undervisning drejer sig om mere end om metoder til at udvikle kundskab. Det handler om udvikling
af ”scientific literacy”. På dansk taler vi i den sammenhæng ofte om naturfag som almendannelse. Begge begreber drejer sig om naturvidenskabelige færdigheder og kompetencer, som alle skal have for at kunne deltage aktivt i samfundet. I artiklen belyses, hvilke dannelsesmæssige dimensioner, der er i undersøgelsesbaseret undervisning
OriginalsprogDansk
TidsskriftKaskelot
Udgave nummer237
Sider (fra-til)37-39
Antal sider3
ISSN0905-6327
StatusUdgivet - 22 okt. 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Dannelse i undersøgende naturfag

Citationsformater