Abstract
Hvad er det egentlig, det praktisk undersøgende i naturfagene bidrager med?
Undersøgelsesbaseret undervisning drejer sig om mere end om metoder til at udvikle kundskab. Det handler om udvikling
af ”scientific literacy”. På dansk taler vi i den sammenhæng ofte om naturfag som almendannelse. Begge begreber drejer sig om naturvidenskabelige færdigheder og kompetencer, som alle skal have for at kunne deltage aktivt i samfundet. I artiklen belyses, hvilke dannelsesmæssige dimensioner, der er i undersøgelsesbaseret undervisning
Undersøgelsesbaseret undervisning drejer sig om mere end om metoder til at udvikle kundskab. Det handler om udvikling
af ”scientific literacy”. På dansk taler vi i den sammenhæng ofte om naturfag som almendannelse. Begge begreber drejer sig om naturvidenskabelige færdigheder og kompetencer, som alle skal have for at kunne deltage aktivt i samfundet. I artiklen belyses, hvilke dannelsesmæssige dimensioner, der er i undersøgelsesbaseret undervisning
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Kaskelot |
Udgave nummer | 237 |
Sider (fra-til) | 37-39 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0905-6327 |
Status | Udgivet - 22 okt. 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Dannelse i undersøgende naturfag