Dannelse og digitale teknologier i dagtilbud

Ole Christensen, Steen Søndergaard

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Hvordan kan digitale teknologier i dagtilbud understøtte og udfordre pædagogisk praksis? Hvorledes udvikles en teknologiforståelse og en mediepædagogisk praksis, der favner den samfundsmæssige og teknologiske udvikling?
I kapitlet er fokus rettet mod at belyse, hvorledes digitale teknologier i dagtilbud kan udvikles med et dannelsesperspektiv – og dermed understøtte børns leg, trivsel og læring i en pædagogisk praksis.

OriginalsprogDansk
TitelLiteracy og læringsmål : I dagtilbud og børnehaveklasse
RedaktørerKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
Antal sider10
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato15 sep. 2016
Sider75-85
Artikelnummer8
ISBN (Trykt)978-87-7160-175-6
StatusUdgivet - 15 sep. 2016
NavnLiteracy og læring i dagtilbud og skole

Citationsformater