Danske elevers oplevelser af og syn på udeskole

Lærke Mygind, Niels Ejbye-Ernst, Peter Bentsen

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Abstract

Denne artikel er målrettet lærere, pædagoger og skoleledere, der arbejder eller vil i gang med at arbejde med udeskole. Artiklen byder på en indsigt i udeskole-vante elevers perspektiver på udeskole og bidrager således til henholdsvis at understøtte og underminere de forestillinger, som lærere, pædagoger, skoleledere, forældre og forskere måtte have om børns forhold til udeskole. Disse erfaringer kan bidrage til på kvalificeret vis at øge relevansen af udeskoleundervisningen for flest mulige elever. Artiklen er baseret på en spørgeskemaundersøgelse foretaget med 689 børn fra Udvikling af Udeskoles demonstrationsskoler.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato1 mar. 2016
StatusUdgivet - 1 mar. 2016

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater