"De giver os noget, vi giver dem noget" Pædagoguddannelsen som aktør i lokalsamfundet

Bodil Klausen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen beskriver et samarbejde mellem Pædagoguddannelsen i Horsens og to boligforeninger. I artiklen argumenteres for, at ledere af velfærdsprofessionsuddannelser bør prioritere at give medarbejdere muligheder for at opbygge brobyggende netværk og indgå sociale partnerskaber med relevante aktører med henblik på at skabe nye læringsrum for studerende i samspil med aktører fra praksisfeltet.
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for Socialpædagogik
Vol/bind16. Årg.
Udgave nummer1
Sider (fra-til)31-38
Antal sider7
ISSN1398-3717
StatusUdgivet - jun. 2013

Emneord

  • unge
  • udsatte unge
  • social kapital
  • brugerinddragelse

Citationsformater