Abstract
Selvom de danske elever generelt klarer sig godt i PISA, er der stadig en betragtelig gruppe af meget svage læsere, der har et kompetenceniveau under 2. Oplægget vil med afsæt i PISA-testens 7 kompetenceniveauer give en beskrivelse af, hvad der kendetegner gruppen af svage læsere og de udfordringer, de har med læsning. Desuden vil oplægget give bud på mulige didaktiske indsatser.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 27 jan. 2020 |
Antal sider | 7 |
Status | Udgivet - 27 jan. 2020 |
Begivenhed | LÆSNING LIGE NU! Læsning i den danske grundskole i lyset af PISA 2018-undersøgelsen - Nationalt Videncenter for læsning, København, Danmark Varighed: 27 jan. 2020 → 27 jan. 2020 |
Konference
Konference | LÆSNING LIGE NU! Læsning i den danske grundskole i lyset af PISA 2018-undersøgelsen |
---|---|
Lokation | Nationalt Videncenter for læsning |
Land/Område | Danmark |
By | København |
Periode | 27/01/20 → 27/01/20 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- læsevanskeligheder
- Uddannelse, professioner og erhverv