De læseudfordrede elever

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

Abstract

Selvom de danske elever generelt klarer sig godt i PISA, er der stadig en betragtelig gruppe af meget svage læsere, der har et kompetenceniveau under 2. Oplægget vil med afsæt i PISA-testens 7 kompetenceniveauer give en beskrivelse af, hvad der kendetegner gruppen af svage læsere og de udfordringer, de har med læsning. Desuden vil oplægget give bud på mulige didaktiske indsatser.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato27 jan. 2020
Antal sider7
StatusUdgivet - 27 jan. 2020
BegivenhedLÆSNING LIGE NU!
Læsning i den danske grundskole
i lyset af PISA 2018-undersøgelsen
- Nationalt Videncenter for læsning, København, Danmark
Varighed: 27 jan. 202027 jan. 2020

Konference

KonferenceLÆSNING LIGE NU!
Læsning i den danske grundskole
i lyset af PISA 2018-undersøgelsen
LokationNationalt Videncenter for læsning
Land/OmrådeDanmark
ByKøbenhavn
Periode27/01/2027/01/20

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læsevanskeligheder
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater