Abstract
Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning.
Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.
Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | At innovere med hjertet : undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser |
Redaktører | Sine Marie Herholdt-Lomholdt, Finn Thorbjørn Hansen, Jan Jaap Rothuizen |
Antal sider | 17 |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Publikationsdato | 17 jan. 2017 |
Sider | 30-47 |
ISBN (Elektronisk) | 9788799626076 |
Status | Udgivet - 17 jan. 2017 |
Emneord
- entreprenørskab
- Innovation
- entreprenørskabsundervisning