De mange veje mod inklusion: metoder og tilgange i pædagogers praksis

Tom Ritchie (Redaktør)

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogFormidling

    Abstract

    Inklusion er blevet et uomgængeligt begreb i den pædagogiske debat i Danmark i dag, og ifølge lovgivning på området er kommunerne forpligtet til at arbejde med inklusion i deres institutioner. Som følge af denne nationale satsning er der opstået et stort behov for viden og kompetencer, således at personalet i institutionerne bliver i stand til at løfte opgaven.
    I denne forbindelse har pædagoger længe efterlyst metoder og konkrete tilgange, der kan bruges til fremme inklusion. Derfor denne bog, som henvender sig til pædagoger, pædagogstuderende, daginstitutionsledere, studerende i efter- og videreuddannelsesforløb og andre, der interesserer sig for inklusion og dens implementering i praksis.
    I bogen præsenteres en række metoder og konkrete tilgange, som kan bruges til at fremme udvikling af inkluderende miljøer i daginstitutioner. Ud fra en række temaer og med afsæt i forskellige teoretiske tilgange giver bogen en række konkrete bud på, hvordan man som pædagog kan arbejde på metodeniveau med inklusion i praksis.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedVærløse
    ForlagBillesøe og Baltzer
    Udgave1. udgave
    Antal sider287
    ISBN (Trykt)978-87-7842-329-0
    StatusUdgivet - jan. 2014

    Emneord

    • professionsuddannelser
    • Inklusion i dagtilbud

    Citationsformater