Abstract
Inklusion er blevet et uomgængeligt begreb i den pædagogiske debat i Danmark i dag, og ifølge lovgivning på området er kommunerne forpligtet til at arbejde med inklusion i deres institutioner. Som følge af denne nationale satsning er der opstået et stort behov for viden og kompetencer, således at personalet i institutionerne bliver i stand til at løfte opgaven.
I denne forbindelse har pædagoger længe efterlyst metoder og konkrete tilgange, der kan bruges til fremme inklusion. Derfor denne bog, som henvender sig til pædagoger, pædagogstuderende, daginstitutionsledere, studerende i efter- og videreuddannelsesforløb og andre, der interesserer sig for inklusion og dens implementering i praksis.
I bogen præsenteres en række metoder og konkrete tilgange, som kan bruges til at fremme udvikling af inkluderende miljøer i daginstitutioner. Ud fra en række temaer og med afsæt i forskellige teoretiske tilgange giver bogen en række konkrete bud på, hvordan man som pædagog kan arbejde på metodeniveau med inklusion i praksis.
I denne forbindelse har pædagoger længe efterlyst metoder og konkrete tilgange, der kan bruges til fremme inklusion. Derfor denne bog, som henvender sig til pædagoger, pædagogstuderende, daginstitutionsledere, studerende i efter- og videreuddannelsesforløb og andre, der interesserer sig for inklusion og dens implementering i praksis.
I bogen præsenteres en række metoder og konkrete tilgange, som kan bruges til at fremme udvikling af inkluderende miljøer i daginstitutioner. Ud fra en række temaer og med afsæt i forskellige teoretiske tilgange giver bogen en række konkrete bud på, hvordan man som pædagog kan arbejde på metodeniveau med inklusion i praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Værløse |
---|---|
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Udgave | 1. udgave |
Antal sider | 287 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7842-329-0 |
Status | Udgivet - jan. 2014 |
Emneord
- professionsuddannelser
- Inklusion i dagtilbud