Abstract
I artiklen fokuseres på, hvordan studie- og undervisningsmiljøet på farmaceutstudiet på Københavns Universitet (KU) kan risikere at danne ramme for en adskillelse mellem etniske minoritetsstuderendes og etnisk danske studerendes faglige og sociale studieliv. Der argumenteres for, hvordan dette kan påvirke etniske minoritetsstuderendes uddannelsesudbytte og i værste fald bevirke, at de dropper ud af deres studie. Afslutningsvis perspektiveres omkring, hvad man kan gøre for at mindske disse skel i studie- og undervisningsmiljøet på farmaceutstudiet. Udgangspunktet for denne artikel er en kvalitativ pilotundersøgelse udført i forbindelse med et speciale om studiepraksis og pædagogisk praksis på medicinstudiet og på farmaceutstudiet på KU
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 9 |
Udgave nummer | 6 |
Sider (fra-til) | 58-71 |
Antal sider | 14 |
ISSN | 1901-5089 |
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- integration