Abstract
I denne artikel vil jeg introducere den
amerikanske filosof John Deweys idé om
uklare betydninger (Dewey, 2009, s. 135f),
og med den vise, hvordan uklare betyd-
ninger kan være med til skabe opmærk-
somhed omkring arbejdet med begreber
og problemer på de pædagogiske diplom-
uddannelser. Gennem to eksempler vil jeg
i artiklen vise, hvordan uklare betydninger
kan se ud og hvordan de skaber proble-
mer, når man arbejder med teoretiske
begreber
amerikanske filosof John Deweys idé om
uklare betydninger (Dewey, 2009, s. 135f),
og med den vise, hvordan uklare betyd-
ninger kan være med til skabe opmærk-
somhed omkring arbejdet med begreber
og problemer på de pædagogiske diplom-
uddannelser. Gennem to eksempler vil jeg
i artiklen vise, hvordan uklare betydninger
kan se ud og hvordan de skaber proble-
mer, når man arbejder med teoretiske
begreber
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Tidsskrift | Liv I Skolen |
| Vol/bind | 25 |
| Udgave nummer | 3 |
| Sider (fra-til) | 52-61 |
| Antal sider | 10 |
| ISSN | 1398-2613 |
| Status | Udgivet - 1 okt. 2023 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- ontologi
- videnskabsteori