Abstract
Ud fra de studerendes perspektiv sættes fokus på forskellige faktorer, der kan gøre specielt førsteågangsstuderende usikre end godt er. Artiklen kommer ind på de studerendes teori- uddannelsesofståelse, deres manglende fornemmelse for undervisningens mål, manglende oplevelse af sammenhæng mellem forberedele og undervisning, de studerendes famlen efter at forstå underviserens forventninger til dem som studerede og deres frustrationer over gruppearbejde og oplevelse af modsætning imellem hvad underviseren siger og gør.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Undervisning i læreruddannelsen, et oplæg til grundlagsdiskussioner |
Redaktører | Mette H. Beck, Lisbeth Lunde Frederiksen, Thomas Iskov |
Antal sider | 17 |
Forlag | VIA Systime |
Publikationsdato | 2013 |
Sider | 28-44 |
ISBN (Trykt) | 978-87-9271152-6 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- didaktik
- læring
- professionsdidaktik
- uddannelse
- undervisning
- læreruddannelsen