De usikre studerende

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Ud fra de studerendes perspektiv sættes fokus på forskellige faktorer, der kan gøre specielt førsteågangsstuderende usikre end godt er. Artiklen kommer ind på de studerendes teori- uddannelsesofståelse, deres manglende fornemmelse for undervisningens mål, manglende oplevelse af sammenhæng mellem forberedele og undervisning, de studerendes famlen efter at forstå underviserens forventninger til dem som studerede og deres frustrationer over gruppearbejde og oplevelse af modsætning imellem hvad underviseren siger og gør.
OriginalsprogDansk
TitelUndervisning i læreruddannelsen, et oplæg til grundlagsdiskussioner
RedaktørerMette H. Beck, Lisbeth Lunde Frederiksen, Thomas Iskov
Antal sider17
ForlagVIA Systime
Publikationsdato2013
Sider28-44
ISBN (Trykt)978-87-9271152-6
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • didaktik
  • læring
  • professionsdidaktik
  • uddannelse
  • undervisning
  • læreruddannelsen

Citationsformater