"De vælter i vandet og er pjaskvåde": pædagogiske orienteringer mellem fritidspædagogiske traditioner og skolens lærermodel

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I artiklen følges tre SFO - pædagogers forsøg på at orientere sig fagligt i den del af deres arbejde, hvor de er i skolen og artiklen konkludere, at betingelserne for samarbejdet valoriserer og forstærker en traditionel målstyret lærermodel, som pædagogerne skal passe ind i, og identificere at det vanskeligt for pædagoger med socialpædagogiske og reformpædagogiske faglige orienteringer at få deres faglige viden og interesser på banen i skolen,
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind2016
Udgave nummer1
Sider (fra-til)23 - 33
Antal sider10
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 15 mar. 2016

Emneord

  • pædagogisk arbejde
  • folkeskolen

Citationsformater