De vigtigste udfordringer i det danske naturfagsdidaktiske felt

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I en tid hvor meget naturfagsdidaktisk forskning og udviklingsarbejde er påvirket af udenlandske trends og private aktørers egne interesser, er det vigtigt at få afdækket behovene udtrykt af feltet selv. Som en organisation der repræsenterer danske naturfagsdidaktiske forskere, gennemførte DASERA (Danish Science Education Research Association) i foråret 2021 en såkaldt Delphi-undersøgelse
af spørgsmålet: Hvor er behovene for udvikling i relation til naturfagene i Danmark – hvor er det vigtigt med mere forskning, udvikling og/eller efteruddannelse? Undersøgelsens metode bliver gennemgået, og resultaterne, herunder de 17 vigtigste temaer, bliver fremlagt og diskuteret.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Udgave nummer2
Sider (fra-til)24-42
Antal sider19
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 10 jun. 2022

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • afdækning af udviklingsbehov
  • delphi-metode

Citationsformater