Abstract
Artiklen er en del af en større samling, der fokuserer på kvantitativt og kvalitativt at redegøre for forsknings, journalistiks og mediers samspil i dækningen af emnet ”Udsatte børn og unge”. Et stort og bredt felt, hvor mange aktører spiller sammen. Undersøgelsen baseres på studier af danske mediers dækning af emnet i løbet af seks måneder i løbet af 2014; hvor kodning gør både kvantitative og kvalitative analyser mulige. Denne artikel fokuserer ud fra en kvalitativ tilgang på at analysere sprog som menneskets unikke værktøj til at beskrive og analysere; artiklen fokuserer særligt på rolletildelinger og rollefordelinger. Der fokuseres tillige på mediernes valg af ord- og ordsammenstillinger, og på valgenes betydning for, hvordan ordene sætter aktører og dem, det går ud over, på plads og i bås inden for en meget kompleks problemstilling.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Forskning i medierne : Om socialt udsatte børn og unge |
Antal sider | 10 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Ajour |
Publikationsdato | dec. 2015 |
Sider | 86-95 |
Kapitel | 13 |
ISBN (Trykt) | 978-87-92816-95-5 |
Status | Udgivet - dec. 2015 |
Emneord
- børn
- forældre
- opvækst
- unge
- Sprogbrug