TY - GEN
T1 - Delrapport 1: MOOC om Åben Skole. Beskrivelse og analyse af MOOC’ens didaktiske design
AU - Egendal, Jeppe Michael
A2 - Georgsen, Marianne
PY - 2018/1/20
Y1 - 2018/1/20
N2 - Denne delrapport indeholder en beskrivelse af MOOC’ens artefakter og design, som baserer sig på synopser for MOOC’ens forskellige dele og på en analyse af det realiserede design, både 1. og 2. version af designet. Delrapporten fungerer som baggrund for flere af de øvrige delrapporter, idet den giver en introduktion til det specifikke MOOC-design, som projektet har udviklet. Erfaringer med brug behandles i andre bidrag (delrapport 2 og 3), og her er beskrivelsen af det konkrete design holdt på et minimum. Det anbefales derfor at læse delrapport 1 som baggrund for de øvrige bidrag.I rapporten beskrives til dels processen med at udvikle et fælles design, og det specifikke didaktiske design præsenteres. MOOC’ens struktur og formidlings- og materialeformer beskrives, og valg omkring aktivitetsformer, interaktion og feedback gennemgås. Rapporten giver således et billede af hvilken form for lærings-miljø, den udviklede MOOC er, og hvilke former for aktivitet og interaktion der lægges op til.
AB - Denne delrapport indeholder en beskrivelse af MOOC’ens artefakter og design, som baserer sig på synopser for MOOC’ens forskellige dele og på en analyse af det realiserede design, både 1. og 2. version af designet. Delrapporten fungerer som baggrund for flere af de øvrige delrapporter, idet den giver en introduktion til det specifikke MOOC-design, som projektet har udviklet. Erfaringer med brug behandles i andre bidrag (delrapport 2 og 3), og her er beskrivelsen af det konkrete design holdt på et minimum. Det anbefales derfor at læse delrapport 1 som baggrund for de øvrige bidrag.I rapporten beskrives til dels processen med at udvikle et fælles design, og det specifikke didaktiske design præsenteres. MOOC’ens struktur og formidlings- og materialeformer beskrives, og valg omkring aktivitetsformer, interaktion og feedback gennemgås. Rapporten giver således et billede af hvilken form for lærings-miljø, den udviklede MOOC er, og hvilke former for aktivitet og interaktion der lægges op til.
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - MOOC
KW - uddannelsesdesign
M3 - Rapport
BT - Delrapport 1: MOOC om Åben Skole. Beskrivelse og analyse af MOOC’ens didaktiske design
PB - VIA Læring & IT
CY - Aarhus
ER -