Deltagelsesmuligheder i læsefællesskabet: et alternativ til dialogisk læsning

Lisbeth Nørregaard Hansen, Marie Tofthøj Iversen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Artiklen handler om hvordan pædagoger ved at arbejde med improviserende interaktioner og børns medskabende deltagelse og "magiske" læsegreb som f.eks. fortryllelse, stier og stemthed kan udvikle en mere sanseligt orienteret læsepraksis med flere deltagelsesmuligheder som vækker børns interesse for bøger og lyst til at deltage i højtlæsningsfælleskaber. Artiklen er blevet til i et samarbejde mellem en pædagog, en studerende og en lektor på pædagoguddannelsen i UCSYD, Kolding under Playful Learning programmet/P+L Praxis
OriginalsprogDansk
Tidsskrift0-14
Vol/bind35
Udgave nummer1
Sider (fra-til)82-86
Antal sider5
ISSN0906-5873
StatusUdgivet - 6 mar. 2025

Emneord

  • Børn og unge
  • fortryllelse
  • højtlæsning
  • improvisation
  • læsefællesskaber
  • scenografi

Citationsformater