Abstract
Artiklen handler om hvordan pædagoger ved at arbejde med improviserende interaktioner og børns medskabende deltagelse og "magiske" læsegreb som f.eks. fortryllelse, stier og stemthed kan udvikle en mere sanseligt orienteret læsepraksis med flere deltagelsesmuligheder som vækker børns interesse for bøger og lyst til at deltage i højtlæsningsfælleskaber. Artiklen er blevet til i et samarbejde mellem en pædagog, en studerende og en lektor på pædagoguddannelsen i UCSYD, Kolding under Playful Learning programmet/P+L Praxis
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | 0-14 |
Vol/bind | 35 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 82-86 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 0906-5873 |
Status | Udgivet - 6 mar. 2025 |
Emneord
- Børn og unge
- fortryllelse
- højtlæsning
- improvisation
- læsefællesskaber
- scenografi