Abstract
Bogen sætter fokus på hvordan lærerens fagdidaktiske valg er medskaber af klassekulturen i klasseværelset. Klasseledelse handler bl.a. om lærerens evne til at skabe en positiv, dialogisk og inkluderende klassekultur. Og hvert fag i grundskolen har sine særlige tilgange til udvælgelse af indhold og organisationsformer, og disse tilgange påvirker relationerne mellem eleverne og mellem lærer og elever, Antologien stiller skarpt på, hvordan klasseledelse kan forstås inden for de forskellige fag og hvordan inklusion skal ses i denne sammenhæng. Mette Rose Eriksens kapitel omhandler klasseledelse i faget idræt, om hvordan deltagerinddragende klasseledelse i idræt udfordrer fagets traditionelle brug af mesterlæreprincippet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Klasseledelse og fag : At skabe klassekultur gennem fagdidaktiske valg |
Antal sider | 16 |
Vol/bind | 1 |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2011 |
Udgave | 1. udgave |
ISBN (Trykt) | 978-87-7281-582-4 |
Status | Udgivet - 2011 |