Abstract
”Karrierelæring i fagene i gymnasiet” er et regionsstøttet projekt på tværs af de tre gymnasieformer HHX, HTX og STX i Randers i perioden 2018-2020. Denne artikel præsenterer i kort form forskningscirklen som rum for udforskning og udvikling af praksis i forbindelse med projektet. En særlig anvendt dimension i metoden i det pågældende projekt, ’intern forskningscirkelledelse’, udfoldes. Der peges på metodens potentialer for en demokratisering af videnskabende processer i forbindelse med udviklingsprojekter, men også på udfordringer i forhold til at drive udviklingsprojekter i gymnasieskolen ved hjælp af internt ledede forskningscirkler. Endelig fremskriver artiklen perspektiver på anvendelse af metoden fremadrettet i forbindelse med andre udviklings- og forandringsprojekter i gymnasiet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Gymnasiepædagogik |
Udgave nummer | 118 |
Sider (fra-til) | 29-47 |
Antal sider | 19 |
ISSN | 1399-6096 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning