Den autoetnografiske metode i pædagoguddannelsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Afsnittet henvender sig til studerende på pædagoguddannelsen og begrunder anvendelsen af autoetnografi som metode til undersøgelse og udvikling af pædagogiske praksis. Herudover er der konkrete skriveøvelser, som kan afprøves og anvendes samt eksempler herpå skrevet af pædagogstuderende.
OriginalsprogDansk
TitelMå jeg skrive mig selv ind? Autoetnografi på socialrådgiver-, pædagog-, og læreruddannelsen
RedaktørerAnja Madsen Kvols, Thomas Dam
Antal sider8
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagFrydenlund
Publikationsdato2019
Udgave1
Sider61-69
Kapitel4
ISBN (Trykt)978-87-7216-085-6
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • Undersøgelsesdesign, teori og metode

Citationsformater