Den 'bedste' læreruddannelse

Henrik Fischer

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debat

    Abstract

    VI HAR PÅ det seneste fået forskellige bud på, hvor mange ugentlige undervisningstimer - forstået som holdundervisning med en underviser til stede - lærerstuderende kan have, alt efter hvor de studerer i landet. Det er forståeligt, at denne forskel - ukommenteret, udokumenteret og uundersøgt - vækker undren hos såvel folk i som uden for læreruddannelsen, og det er oplagt og helt nødvendigt at få undersøgt og klarlagt, om disse forskelle er reelle, hvad de i givet fald kan skyldes, og hvordan de så begrundes. Uden dermed at tage stilling til, om antallet af undervisningstimer siger noget om uddannelsens kvalitet og brugbarhed.
    OriginalsprogDansk
    AvisPolitiken
    ISSN0907-1814
    StatusUdgivet - 5 apr. 2011

    Emneord

    • Professionsudvikling
    • læreruddannelsen

    Citationsformater