Den bevidsthedsudvidende naturoplevelse: Narrativ og naturoplevelse i pædagogik og bæredygtighed

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Dette kapitel argumenterer for, at det har en værdi, at børn og unge gennem konkrete naturoplevelser koblet med narrativer oplever forbundethed med naturen. Kapitlet gennemgår et uddannelseseksperiment, hvor det naturvidenskabelige narrativ og den bevidsthedsudvidende naturoplevelse anvendes som en tydelig del af didaktikken.
OriginalsprogDansk
TitelBæredygtighed og dagtilbudspædagogik : eksperimenter, dilemmaer og læreprocesser
RedaktørerMia Husted, Nanna Jordt Jørgensen, Katrine Dahl Madsen
Antal sider27
ForlagFrydenlund
Publikationsdato2023
Sider60-86
Kapitel3
ISBN (Trykt)978-87-7216-650-6
ISBN (Elektronisk)978-87-7216-651-3
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater