Abstract
Dette kapitel argumenterer for, at det har en værdi, at børn og unge gennem konkrete naturoplevelser koblet med narrativer oplever forbundethed med naturen. Kapitlet gennemgår et uddannelseseksperiment, hvor det naturvidenskabelige narrativ og den bevidsthedsudvidende naturoplevelse anvendes som en tydelig del af didaktikken.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Bæredygtighed og dagtilbudspædagogik : eksperimenter, dilemmaer og læreprocesser |
Redaktører | Mia Husted, Nanna Jordt Jørgensen, Katrine Dahl Madsen |
Antal sider | 27 |
Forlag | Frydenlund |
Publikationsdato | 2023 |
Sider | 60-86 |
Kapitel | 3 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7216-650-6 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7216-651-3 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv