TY - UNPB
T1 - Den, der smager noget, lærer noget!
T2 - En smagsdidaktik
AU - Hedegaard, Liselotte
AU - Terkelsen, Cathrine
AU - Pless, Majbritt
PY - 2021/5/1
Y1 - 2021/5/1
N2 - Med dette bidrag til at formulere en smagsdidaktik beskrives, hvorfor og hvordan smag kan indgå i undervisningen –ikke blot i madkundskab men i alle fag. Der tilbydes et perspektiv på undervisningen, der rummer forskellige måder for didaktisk at anvende smag. Smagen har hidtil stået i skyggen af synet og hørelsen som sanselige porte til oplevelse, læring og erkendelse. Det vises her, hvorledes smag har et didaktisk og læringsmæssigt potentiale.
AB - Med dette bidrag til at formulere en smagsdidaktik beskrives, hvorfor og hvordan smag kan indgå i undervisningen –ikke blot i madkundskab men i alle fag. Der tilbydes et perspektiv på undervisningen, der rummer forskellige måder for didaktisk at anvende smag. Smagen har hidtil stået i skyggen af synet og hørelsen som sanselige porte til oplevelse, læring og erkendelse. Det vises her, hvorledes smag har et didaktisk og læringsmæssigt potentiale.
M3 - Working paper
BT - Den, der smager noget, lærer noget!
ER -