Den dialogiske samtale udvikler børns sprog

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Dette kapitel handler om det sproglige samspil mellem pædagoger og børn. Kapitlet fokuserer på pædagogers dialogiske samtaler med børn. Du kan læse om hvorfor pædagogers aktive sproglige samspil med børn i form af dialoger ikke kun handler om at barnet skal tilegne sig et korrekt sprog, men om at det sproglige fokus også handler om støtte til og udvikling af selvstændig tænkning og evne til at bruge sprog i forskellige sammenhænge.
    OriginalsprogDansk
    TitelGrundfaglig viden om pædagogiske miljøer og aktiviteter
    RedaktørerTrine Holst Mortensen
    Antal sider23
    Udgivelses stedKøbenhavn
    ForlagAkademisk Forlag
    Publikationsdatookt. 2017
    Sider141-163
    Artikelnummer7
    ISBN (Trykt)978-87-636-0421-5
    StatusUdgivet - okt. 2017

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater

    Matthiesen, J. (2017). Den dialogiske samtale udvikler børns sprog. I T. Holst Mortensen (red.), Grundfaglig viden om pædagogiske miljøer og aktiviteter (s. 141-163). [7] Akademisk Forlag.