Den didaktiske kontrovers i det pædagogiske felt: forord

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportForord/efterskriftFormidling

    Abstract

    Bogen skriver sig ind i en kontrovers omkring didaktikkens rolle i pædagogisk arbejde. Det drejer sig om den rolle, som didaktik skal spille i praksis.
    Gennem bogens tretten kapitler ønsker vi at vise, at der er forskellige veje at gå med didaktikken i hånden, når man arbejder som pædagog. Og vi forsøger at vise, at didaktik ikke alene er relevant i forhold til læring. Didaktik kan også være en særlig måde at arbejde på i praksis, hvor man kan medtænke perspektiver som dannelse, samfund og udvikling. Bogens kapitler er skrevet af forfattere, der er forskere og undervisere fra universiteter og professionshøjskoler med forskellige baggrunde og interesseområder. Derfor giver bogen et bredt og mangfoldigt billede på, hvad didaktik er og kan være i en pædagogisk kontekst.
    OriginalsprogDansk
    TitelDidaktik for pædagoger
    Antal sider5
    UdgivelsesstedVærløse
    ForlagBillesøe og Baltzer
    Publikationsdato25 maj 2017
    Artikelnummer1
    ISBN (Trykt)978-87-7842-421-1
    StatusUdgivet - 25 maj 2017

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater