Abstract
Trivselsperspektivet er et centralt sigte i pædagogers arbejdsområder, og uderummet benyttes traditionelt set til aktivitetssamvær i det pædagogiske praksisfelt. Genstandsfeltet for ”Projekt: Pædagogen i uderummet – pædagogens didaktiske kompetence til understøttelse af borgeres trivsel” er pædagogisk praksis, hvor pædagoger og pædagogstuderende interagerer med borgere i uderummet. Empirien viser, at særligt tre overordnede emneområder bliver afgørende for optimering af didaktik omhandlende borgeres trivsel i uderummet: Situation, stemning og samspil, hvilket har givet anledning til udvikling af en dynamisk og kontekstuel didaktisk trivselsmodel.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | hjemmesideartikel |
Tidsskrift | Tidsskrift for Socialpædagogik |
Sider (fra-til) | 1-12 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 1398-3717 |
Status | Udgivet - 2 feb. 2021 |
Emneord
- Børn og unge
- didaktik
- samspil
- situation
- stemning
- trivsel
- Skoler, fag og institutioner
- didaktik
- samspil
- situation
- stemning
- trivsel