Projekter pr. år
Abstract
Kapitlet drøfter pædagogens faglige rolle i skolen samt det tværprofessionelle samarbejde ud fra netop pædagogens nye forpligtigelser. Med udgangspunkt i en undersøgelse omkring pædagoger i skolen udført i samarbejde med BUPL Hovedstaden i 2016/2017 (Tofteng og Madsen 2017) stiller kapitlet skarpt på pædagogernes erfaringer med og oplevelser af deres rolle under den nye skolereform indtil nu og giver et billede af, hvilke områder pædagoger arbejder indenfor i skolen. Kapitlet vil herudover drøfte samarbejdet mellem lærere og pædagoger, som det ser ud på baggrund af undersøgelsen og et par andre mindre undersøgelser. Kapitlet vil læse på tværs og introducere tre typer af tilgange til den fælles opgave: parallelt, forskudt og integreret samarbejde. Og til slut vil kapitlet vil introducere det problemorienterede projektarbejde som en tværfaglig samarbejdsform, der kunne være en meningsfuld ramme for samarbejdet mellem lærere og pædagoger i skolen efter reformen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Pædagogik mellem skole og fritid : Grundbog til pædagoguddannelsen |
Redaktører | Trine Ankestjerne |
Antal sider | 18 |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2019 |
Sider | 229-246 |
Kapitel | 14 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-686-7 |
Status | Udgivet - 2019 |
Navn | Den professionelle pædagog |
---|
Emneord
- Børn og unge
- Læring, pædagogik og undervisning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Pædagogen i skolen - status og udsyn
Tofteng, D. M. B. (Projektdeltager), Madsen, L. (Projektdeltager), Hansen, M. B. (Projektdeltager), Dupont, C. (Projektdeltager) & Kofoed-Heller, K. (Projektdeltager)
29/05/15 → 15/07/16
Projekter: Projekt › Forskning