Den forskningsinformerede professionsuddannelse - nye udfordringer for forskning og uddannelse og forventninger til den studerende

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Artiklen diskuterer de stigende krav til professionerne om at arbejde på baggrund af viden, der er forskningsinformeret. Uddannelsessystemets evne til at lade sig informere af forskningen og implementere denne viden i undervisning og praksis problematiseres og der gives et bud på hvordan vi kan rette forventninger til såvel uddannelsen som til den studerende.
OriginalsprogDansk
TitelSkolen i en reformtid - muligheder og udfordringer
RedaktørerThomas Thyrring Engsig, Torsten Conrad
Antal sider18
Vol/bind8
UdgivelsesstedAalborg
ForlagUniversity College Nordjylland
Publikationsdato30 maj 2014
Sider48 - 65
ISBN (Trykt)9788771456059
StatusUdgivet - 30 maj 2014
BegivenhedSkolen i en reformtid - UCN, Mylius Erichsensvej, Aalborg, Aalborg, Danmark
Varighed: 27 maj 201427 maj 2014

Seminar

SeminarSkolen i en reformtid
LokationUCN, Mylius Erichsensvej, Aalborg
LandDanmark
ByAalborg
Periode27/05/1427/05/14
NavnUCN Seriehæfte
Nummer8

Emneord

  • professionsuddannelser

Citationsformater