Abstract
Kapitlet tager udgangspunkt i nogle guidelines for den gode samtale, som ideelt set bør praktiseres overalt i den institutionelle dagligdag. I kapitlet her er samtalen forankret i en højtlæsningssituation, hvilket derfor også indebærer nogle litteraturpædagogiske refleksioner. Sprogtilegnelsesprocessen sker ikke af sig selv, men afhænger af opmuntrende, spørgende og lyttende pædagoger, som tør indgå i reelle dialoger med børnene.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læring og udvikling i pædagogisk praksis |
Redaktører | Mads Thomsen, Mikkel Boje Smidt |
Antal sider | 19 |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | 2017 |
Sider | 88-107 |
Artikelnummer | 4 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-5071-1 |
Status | Udgivet - 2017 |
Emneord
- pædagogisk arbejde
- pædagogisk praksis