Den gode samtale: sprogpædagogik i børnehaven

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Kapitlet tager udgangspunkt i nogle guidelines for den gode samtale, som ideelt set bør praktiseres overalt i den institutionelle dagligdag. I kapitlet her er samtalen forankret i en højtlæsningssituation, hvilket derfor også indebærer nogle litteraturpædagogiske refleksioner. Sprogtilegnelsesprocessen sker ikke af sig selv, men afhænger af opmuntrende, spørgende og lyttende pædagoger, som tør indgå i reelle dialoger med børnene.
    OriginalsprogDansk
    TitelLæring og udvikling i pædagogisk praksis
    RedaktørerMads Thomsen, Mikkel Boje Smidt
    Antal sider19
    ForlagAkademisk Forlag
    Publikationsdato2017
    Sider88-107
    Artikelnummer4
    ISBN (Trykt)978-87-500-5071-1
    StatusUdgivet - 2017

    Emneord

    • pædagogisk arbejde
    • pædagogisk praksis

    Citationsformater