Abstract
28 mennesker mødes for første gang. De er nu kollegaer. De samles i en gammel
bygning og starter alle et nyt arbejdsliv. Fælles for dem er, at de er gået ind i social- og
sundhedssektoren. De har forskellige aldre, køn, etnicitet, tidligere beskæftigelse mv.
Alt er muligt - dog så skrøbeligt. Sammenhængen mellem kultur og læring er fokus i
denne artikel. Artiklen skal bidrage med ny viden angående medarbejdernes oplevelse
af forhold i det sociale miljø i kulturen og den interkulturelle læring. På denne baggrund
vurderes konsulentens mulighed for at designe fremgangsmåder i undervisningen, som
styrker den interkulturelle læring.
bygning og starter alle et nyt arbejdsliv. Fælles for dem er, at de er gået ind i social- og
sundhedssektoren. De har forskellige aldre, køn, etnicitet, tidligere beskæftigelse mv.
Alt er muligt - dog så skrøbeligt. Sammenhængen mellem kultur og læring er fokus i
denne artikel. Artiklen skal bidrage med ny viden angående medarbejdernes oplevelse
af forhold i det sociale miljø i kulturen og den interkulturelle læring. På denne baggrund
vurderes konsulentens mulighed for at designe fremgangsmåder i undervisningen, som
styrker den interkulturelle læring.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Reflexen |
Vol/bind | 7 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 1-9 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 1901-5992 |
Status | Udgivet - 1 dec. 2012 |