Den kulturelle dimension i sprogfagene - kulturundervisning i et transnationalt perspektiv

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Den kulturelle dimension i sprogfagene i folkeskolen, i ungdomsuddannelser, i læreruddannelsen og andre videregående uddannelser ser ud til at træde mere og mere i karakter i de reformer, som hele uddannelsesverdenen konstant indgår i. Sprogfag er således ikke længere alene sprogfag med fokus på tilegnelse af mundlige og skriftlige kompetencer, men sprog- og kulturfag med fokus på tilegnelse af såvel kommunikative som kulturelle kompetencer med det mål for øje at kunne begå sig.
    OriginalsprogDansk
    TitelSprogfag i forandring : pædagogik og praksis
    Antal sider31
    Vol/bind1
    UdgivelsesstedFrederiksberg
    ForlagSamfundslitteratur
    Publikationsdato15 apr. 2019
    Udgave3
    Sider55-85
    Kapitel2
    ISBN (Trykt)978-87-593-3238-2
    StatusUdgivet - 15 apr. 2019

    Emneord

    • sprog

    Citationsformater