Den lærende som didaktisk designer

Jens Stig Olsen, Anni Pilgaard Christiansen, Hans-Henrik Johansen

Publikation: Kandidat/diplom/masterMasterForskning

115 Downloads (Pure)

Abstract

Dette projekt undersøger, hvilke faktorer, der har en væsentlig indvirkning på uddannelsesforløb, hvor den lærende er hans eller hendes egen didaktiske designer. De underliggende data, der fører til at besvare de centrale spørgsmål i dette projekt fremkommer gennem empiriske undersøgelser ved hjælp af et multi-casestudie med tre forskellige cases i tre forskellige undervisningsmiljøer. Det konkluderes, at den grundlæggende betydning af læreprocessen bør være klar for den lærende og muligheder for forskellige typer af stilladsering bør være til stede. I denne sammenhæng har lærerens overordnede organisation og planlægning af læringsmiljøer en enorm indflydelse, og også tilgængeligheden af ​​brug af IKT. Projektet afsluttes med et fremtidsscenarie, en low-fi prototype, udtrykt gennem et "Visiones Futura ', der i 11 punkter fremkommer med en række udsagn om undervisning, læring, undervisning og uddannelse.
OriginalsprogDansk
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • feltarbejde
  • it
  • didaktik
  • læreprocesser
  • læring
  • undervisning

Citationsformater