Projekter pr. år
Abstract
Som del af Human First partnerskabet, er der i indsatsområdet sammenhæng mellem teori og praksis blevet gennemført et forskningsprojekt om støttende transitionsdidaktiske tiltag i overgangen fra studieliv til arbejdsliv. I projektet blev et nyt tværprofessionelt refleksionsrum for nyuddannede nyansatte udviklet og udforsket. I denne video, "Den nyuddannedes erfaringer fra refleksionsrummet", fortæller en af de nyuddannede deltagere om, hvad et tværprofessionelt refleksionsrum kan bidrage med, når man er nyuddannet nyansat.
Overordnet viser projektet, at et refleksionsrum for nyuddannede kan bidrage med et trygt læringsrum, der både giver mulighed for at dele det, der kan være svært som ny samt mulighed for at få indblik i og kendskab til hinandens fagligheder. Dette initiativ blev afprøvet og evalueret i i 2022-2023 og implementeret i 2024.
Overordnet viser projektet, at et refleksionsrum for nyuddannede kan bidrage med et trygt læringsrum, der både giver mulighed for at dele det, der kan være svært som ny samt mulighed for at få indblik i og kendskab til hinandens fagligheder. Dette initiativ blev afprøvet og evalueret i i 2022-2023 og implementeret i 2024.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 26 maj 2024 |
Publikationsmedier | Online |
Størrelse | 5:07 |
Status | Udgivet - 26 maj 2024 |
Emneord
- teori-praksis
- transitionsdidaktik
- professionsuddannelser
- sundhedsuddannelser
- professionsdidaktik
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Human First - Transitionsdidaktik. Kortlægning og udvikling af en transitionsdidaktik
Lang, N. R. (Projektleder), Andersen, A. B. (Projektleder), Møller, M. K. (Projektleder), Lindelof, D. (Projektleder), Schou, A. S. B. (Projektdeltager), Christensen, E. H. (Projektdeltager), Stenholt, B. V. (Projektdeltager), Højgaard, M. (Projektdeltager), Koch, K. V. (Projektdeltager) & Mathiesen, K. B. (Projektdeltager)
30/06/20 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Forskning
Fil