Den uformelle kommunikation har stor betydning for det tværprofessionelle samarbejde i skolen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Nye læringsrum som understøttende undervisning, bevægelse, faglig fordybelse og den åbne skole er kommet ind i skolen med folkeskolereformen. Og pædagogerne er tiltænkt en ny og øget rolle ikke mindst i forbindelse med disse nye læringsrum. Opgaven for folkeskolernes ledelse, lærere og pædagoger har været og er stadig at samarbejde om udvikling af en skolehverdag, der kan indfri reformens intentioner: at eleverne skal lære så meget som de kan, at skolen skal være bedre til at bryde den negative sociale arv, at tilliden til skolen skal genopbygges og ikke mindst, at den længere skoledag skal være mere varieret og spændende.
OriginalsprogDansk
TitelProfessionsdannelse på tværs : samarbejde og faglighed i og omkring den nye folkeskole
RedaktørerHans Henrik Hjermitslev, Thomas R. S. Albrechtsen, Bo Morthorst Rasmussen
Antal sider25
Udgivelses stedKbh.
ForlagDjøf Forlag
Publikationsdato2017
Sider275-299
ISBN (Trykt)978-87-574-3698-3
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater

Bjerresgaard, H., & Rasmussen, B. M. (2017). Den uformelle kommunikation har stor betydning for det tværprofessionelle samarbejde i skolen. I H. H. Hjermitslev, T. R. S. Albrechtsen, & B. Morthorst Rasmussen (red.), Professionsdannelse på tværs: samarbejde og faglighed i og omkring den nye folkeskole (s. 275-299). Djøf Forlag.