Abstract
Nye læringsrum som understøttende undervisning, bevægelse, faglig fordybelse og den åbne skole er kommet ind i skolen med folkeskolereformen. Og pædagogerne er tiltænkt en ny og øget rolle ikke mindst i forbindelse med disse nye læringsrum. Opgaven for folkeskolernes ledelse, lærere og pædagoger har været og er stadig at samarbejde om udvikling af en skolehverdag, der kan indfri reformens intentioner: at eleverne skal lære så meget som de kan, at skolen skal være bedre til at bryde den negative sociale arv, at tilliden til skolen skal genopbygges og ikke mindst, at den længere skoledag skal være mere varieret og spændende.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Professionsdannelse på tværs : samarbejde og faglighed i og omkring den nye folkeskole |
Redaktører | Hans Henrik Hjermitslev, Thomas R. S. Albrechtsen, Bo Morthorst Rasmussen |
Antal sider | 25 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Djøf Forlag |
Publikationsdato | 2017 |
Sider | 275-299 |
ISBN (Trykt) | 978-87-574-3698-3 |
Status | Udgivet - 2017 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- professioner
- samarbejde
- tværprofessionel