Abstract
Flere undersøgelser på EUD-området i Danmark viser, at nogle elever med stærke studiekompetencer har profiteret af de mere fleksible og individualiserede rammer, mens læring og trivsel for de fleste elevers vedkommende har været påvirket negativt (Nationalt Center for Erhvervspædagogik 2020 og e-videncentret 2020).
Den digitale omlægning af undervisningen under coronapandemien medførte generelt en øget individualisering af elevernes læreprocesser, der har haft konsekvenser for elevernes trivsel og læring. I Danmark er der i forlængelse heraf indgået en politisk aftale til at sikre håndteringen af faglige udfordringer for eleverne i EUD.
Den digitale omlægning af undervisningen under coronapandemien medførte generelt en øget individualisering af elevernes læreprocesser, der har haft konsekvenser for elevernes trivsel og læring. I Danmark er der i forlængelse heraf indgået en politisk aftale til at sikre håndteringen af faglige udfordringer for eleverne i EUD.
Bidragets oversatte titel | Danmark: Politisk aftale sikrer håndteringen af faglige udfordringer for elever på baggrund af coronapandemien |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 30 nov. 2021 |
Udgiver | Cedefop |
Antal sider | 1 |
Status | Udgivet - 30 nov. 2021 |
Emneord
- Børn og unge
- Læring
- Skoler, fag og institutioner
- digital omlægning af undervisning
- erhvervsuddanneleser