Abstract
Med et børneperspektiv som omdrejningspunkt præsenterer kapitlet et studie af, hvordan to forskellige børnehaver organiserer overgangen mellem børnehave og skole. Baggrunden for studiet er, at de politiske mål og forventninger til, hvad børn skal lære i deres børnehavetid, er øget gennem de seneste to årtier. Det forventes, at børnehaven forbereder børnene på deres kommende skolegang og gør overgangen til skolen (mere) sammenhængende. To børnehaver, en friluftsbørnehave og en ”almindelig” børnehave, deltager i casestudiet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Hvad synes børnene? : børns perspektiver i hverdagspædagogisk praksis |
Redaktører | Anette Boye Koch |
Antal sider | 20 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | 22 okt. 2020 |
Sider | 131-150 |
Kapitel | 7 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-5539-6 |
Status | Udgivet - 22 okt. 2020 |
Emneord
- Børn og unge
- børneperspektiv
- skoleforberedelse