Abstract

Artiklen præsenterer forskning indenfor et tværfagligt uddannelses kontekst på VIA University College i Danmark. Forskning er baseret på et læringsdesign til integration af digitalt medieret læring i undervisningspraksis. Action læring og forskning understøtter den metodologiske læringsdesign tilgang. Der har været fokus på faktorer der påvirker underviseren og udviklerens engagement og kreativitet i deltagelse i en lærings design process samt udvikling af digitalt medieret læringsmaterialer. Der bliver reflekteret på tværfaglige interaktioner som materialiseres i et fælles forskningsmål, hvor forskerne fra forskellige områder samarbejder med undervisere og udviklere på VIA. Refleksioner omkring hvad der er lært under forskningsprocessen ift. undersøgelsen om læringsdesign processen i et tværfagligt kontekst gives. Der præsenteres indsigt i hvilke faktorer mangler opmærksomhed generelt set og hvilke tværfaglige kontekster kan uddrages fra forskningen samt refleksioner på disse.
OriginalsprogEngelsk
Artikelnummer12
TidsskriftJournal of Systemics, Cybernetics and Informatics
Vol/bind17
Udgave nummer1
Sider (fra-til)169-185
Antal sider17
ISSN1690-4524
StatusUdgivet - maj 2019

Emneord

  • digitalisering

Citationsformater